Search This Blog

Saturday, May 14, 2011

Kenangan Bersama Abah...

   Waktu aku kecil dulu aku selalu manja ngan abah. Dgn mak kurang sbb mak dulu suka mencubit.... Ape saja yg aku laku kan Abah x pernah marah. Apa saja aku minta Abah pasti dapatkan. Begitu la jika dah jd anak bongsu nie ape jua yg di minta akan di tunaikan.
    Abah terlalu menyayangi aku. Aku juga terlalu menyayangi Abah.. Kalau aku buat salah mak marah Abah yg selalu baking aku. Skrg aku x rasa lagi kasih syg Abah sbb Abah aku dah 10 Tahun meninggalkan kami ade di alam lain...
    Banyak kenangan aku bersama Abah.. Kalau la masa dapat di ulangi lg ingin aku jaga Abah.. Bahagiakan hidupnye... Di saat2 akhirnye.. Abah meninggal sbb penyakit kencing manis. Kaki Abah di potong hingga paras lutut. Sblh kaki di potong selepas st tahun kaki sebelah pula di potong. Hanya bertahan 2 minggu saja. Doktor dah bagitau kami Abah akan hidup selama 2 minggu saje.
    Hati nie hanya TUHAN je yg tahu.. Rasa mcm nak pensan, pitam.. Tapi aku kuatkan semangat. Mak ape lg.. Selepas 2 minggu Abah aku pun pergi bt selama2nye.. Mak byk kali pensan.. Aku sakit kepala sbb x dpt tido jaga mlm sewaktu di hospital melaka... Pg esoknye pkl 7 pg Abah pergi.. Beberapa hari tu Abah hanya bergantung pd ubat cecair yg di letak pada mulut Abah.. Gas pembantu pernafasan.. Habis ubat tu Abah pun pergi..
    Aku terkedu di tepi katil Abah.. Sewaktu doktor ingin membuka gas pernafasan tu Abah dah lama tiada.. Aku menangis x henti2...Sampai di rmh semua dah siap sedia.. Ptg Abah di semadikan di tanah perkuburan yg terletak x jauh dari rmh aku... Luluh rasa hati aku.. Tak terkata2.. Menangis terus.. 10 Tahun dah berlalu Abah tetap dalam ingatan aku...
    Setiap kali tiba nye hari bapa hati aku pasti luluh... Pasti teringat.. Moga Abah di tempat kan bersama2 org yg beriman.. AMIN....

No comments:

Post a Comment